31/10/2010

"Some people are ok, mostly I just feel like poisoning everybody."

PhotobucketPhotobucket

you know who said this title dont you? if you are working somewhere as waitress or something like that, you have definatly thought like that at least once haven't you? in my case, mostly people are okay though. just some people are...arrogont. anyway i had a job friday, saturday and have a job tomorrow. i am tired but next week is like wed-sat 4days. well its like 5hours each so thats fine. and clock go back so i can sleep one hour longer yay. i really wish i could see harry potter on the day it comes out. i really need to watch it. harry potter is my everything. i said many times but i wouldn't be able to speak english if i didn't know about it.
have you got any plan for tomorrow? "happy halloween", who are you going to be? i dont know i want to do something or not. i will be tired by that time i guess. well if im not tired then i'll probably be...Wayne from waynes world? becase ive got his hat, black t-shirt and jeans. i dont have to buy anything haha
題名は知ってる人は知ってるよね。働いていてよく思うよ。でも反対でほとんどの客は良い人。ただsome people are arrogont.これどうやって日本語でいえばいいのだろうか。いくらかの人は傲慢(これ正しい?)英語で言っちゃったほうが伝わるかも。まあともかく金・土って予定に日曜が追加されたから明日もあるんだけど来週は水曜から4連勤。でも1日5時間ぐらいずつだからあっというまだろう。そして明日から時計が一時間バックするから1時間多く寝れるんだけど、寝る時間によるな。ああああたいのLAPTOP使えるようになったのはいいけどキーボードがいかれちゃってるよ。さてさてみんなは明日どんなプランがあるかな?ハロウィンパーティーでもするのかな。あたいは明日家に帰ってきたら疲れてるだろうから変装するかは分からないけど。でもなるとしたらきっとwayneだと思う。簡単だし。帽子もってるしそれプラス黒の半そでとジーンズ。はは。なんて簡単だろうか。

もうちょっと髪の毛のびたら、前髪も顔下あたりまできてバランスとれたら髪の毛の先ブリーチして深海みたいにする。緑とか深緑とかネイビーとか、緑は使い方によって薄くできちゃうからいいよね。それに色がとれてきたら黄緑色みたくなるし。一つの髪型で1、2カ月じっとしてられなかったあたいが1年半のびっぱなしでもうそろそろ何かしないと頭が爆発しちゃう。なんだろうほんの少しの変化でもいいから他の人と違った髪型でいたいんだよね。なんでもいいから。まあそういうこと。あとすんごい今更だけどlast fmって便利。素敵だ。

28/10/2010

Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field is approximately 3,720 to 1


this t-shirt was only £12. its mans t-shirt but luckly there was a SX size so i just got it. I LOVE STAR WARS. we hum every star wars music everytime when we go for a work. sometimes back to the future, or E.T.
by the way my exzema is finally getting better. my face isnt zombie anymore although still got it on my cheak. my arm is fine. my back,,,i dont know, my back is getting better or not. i try not to scrach but when i put cream on it, it still feels like sand. well my old skin is falling away now so i really hope its getting better soon.
このすばらしいempire strikes backのTシャツはなんと12ポンドだったんだよ。結構前に買ってすぐに寒い季節はいったからなかなかきれなかったけど今日は暖かかったのできてみた。 こういうのっていっつも男もんのコーナーにしかないからサイズ探すの案外大変なんだよね。あと男もんのほうがデザインが良いときとかたくさんあってずるいっておもう。女のってたまにものすごいダサいんだもん。余計なハートやら星やら花やら。いらんよ。
スターウォーズ大好きなんだけど、毎回ジョーと散歩いくとかならず口でオーケストラするんだよねスターウォーズの曲。もう誰がみてようが気にしないし、楽しいんだよね。だって二人とも音痴だし。今日はback to the futureばかり歌ってたけど。たまにE.T.も歌うよ。あー金曜と土曜はバイトだ。もう失敗ばかりしかいしないから憂鬱さ。

sometimes im really bored as hell, so if you have any questions, just ask me, like anything...literally ANYTHING. but dont insult me please because my heart is made of glass. たまにものすごい暇になるから、もしなんか質問でもあれば、ってないだろうけどなんでもいいから質問してくれるとうれしいな。でも死ね!とかはなしで。私はとても繊細です。

25/10/2010

growing growing growing,


my hair is really growing, of course because i havent cut my hair for 1 year and half, can you believe it? i cant. at least i used to go to hair salon every 2 months in japan. anyway i always tie my hair, literally ALWAYS, so i was surprised how fast my hair grew back. i can be like hippie soon i guess. what i really want to do when i go back to japan is, kiss to my lovely dog and then go to hair salon. after that i will enjoy japanese food. good plan isnt it?
and I dont think im doing good at work, i just keep forgetting something, if i learn new thing, then i forget old thing. yesterday some customer orderd drink and i went to counter to make lemondade, i rememberd that at that time and 1 mins later i completely forgot about that. sometimes i think i have something illness in my brian and thats why i keep forget things. oneday i was looking for my glasses and it was on my face, i was wearing it haha. when i was in japan, my dad was helping to look for my things and he always found them. in england, when i lose something, my boyfriend helps to look for it and he always find it even he doent know where i put haha. thank you guys. oh yeah i broke another glass yesterday, first time i broke it because my apron was stuck in the glass, and yesterday i was just wiping and it broke (it was just came from washing machine and glasses are very hot), god i need to be careful, wine glasses are very thin...anyway i made quite many mistakes, so i really wanted to cry. my heart was screaming like "please please i want to get out of here". well i hope i will get used to it oneday. oh and i got paid yesterday, im sure they over paid me, i got more than double what i should've got, like i can get ipod classic and a few clothes. so i just ring and told them about it. maybe some of you think "oh you shouldnt have tell them.". but i am A GOOD GIRL. so i just did right thing haha.
自分の髪の毛の伸びるはやさにびっくりした。毎日結んでるからね湿疹ができないようにって。前髪も鼻まできて、ヒッピーになれる日は遠くないなと感じたよ。でも髪の毛切りたいショートに。今の前髪の長さまでざっくりきってビートルズになってしまいたい。まあきったら手入れが大変だからやめるけどあとパーマかけたい。でもイギリスだとみんなに反対されるから液のこととかで、だから無理。日本帰ったら一番にしたいこと愛犬チュッちゅしてから美容室にいくだわ。それからに日本食を楽しむさ。
仕事はうまくいってないような気がする。うち病気なんじゃないかってくらいの物忘れのひどさで、めがねかけてるのにメガネ探すような子でうち、日本にいるときはモノがないって騒いではパパに探させてたりしたんだけどこっちではジョーがパパの代わりに探してくれてます。いっつも見つけてくれるんだよね不思議なことに。だって彼はあたいがどこに置いたかなんて見てないんだよ。予想して探してるみたい。ありがたいわ。んで仕事は昨日二つ目のグラスを割ったけど、2回とも客の前じゃなくてカウンターでアクシデントなんだな。1回目はエプロンにひっかかってて動いて落としたのと、昨日は食器を洗う機械からでてきたばかりの熱いワイングラスをふいてたら力がつよかったのか手でバリっといきました。薄いからねワイングラスは気をつけなきゃ。あと途中であるお客からレモネードって言われてたのにすっかり忘れてたり、あたいはまったくウエイトレスに向いてないんだよな本当。昨日失敗ばかりで正直泣きたくなった。まあ世の中こんなものかと思ったり。あと給料日でもらったんだけどまさかの大金すぎて絶対に間違ってると思い電話した。(イギリスはたぶん大体のところが週で給料もらうから月じゃなくて)今週は2回しか働いてないのにipod classic買って洋服も何枚か買えちゃうお金もらって自分で計算してもあわないから、ふと怖くなってね。「いわないほうがよかったのにー」なんて思う人もちらほらいるかもだけどうち、そういうのだめなんだよ。嘘つくの得意だけどお金がらみや重要なことは正直者になる。うん。とまあとりあえず仕事に早くなれたい。あとこっちのアクセントになれなくちゃ。ニューカッスルにくらべればまだまだだけどやっぱりちょいと癖があるから難しくて。このあいだストローって言われてるのにストローって言ってたのに気づかなかったもん。はは。最近ビデオつくりたくてしかたないけど顔とか全部ゾンビだから全部なおってから普通の顔でつくるつもりです。

21/10/2010

Jack-a-nack-a-nory

i didn't feel good today then i got a call from my boss and said "it wont be busy today so you dont have to come today". i was like yay. although i need to work more because i need to get used to do everything early.
oh yeah my laptop's cable is broken, and all of my battery is gone which means i cant use it unless i get a new cable. now im lucky because im living with my boyfriend and he has got his own laptop and i can use it, but if i didnt live with him and my laptop breaks, i would definetly freak out. anyway i cant use japanese right now, its quite unconvinient, like if i wanted to talk with my friends in japanese i cant. its alright if they can understand english though.
and im kinda depressed. if you are my close friends you know i'm a HUGE fan of harry potter (thats why i came to england, if i didnt know about it, i wouldnt be able to speak english at all) anyway my most favourite actor Ruper Grint is coming to japan in november for the new harry potter movie "Harry potter and the Deathly Hallows" not only him but also Bonnie Write and Evanna Lynch. it totally pisses me off, last year my best friend won a ticket of Harry Potter and the Half-blood prince japan premiere so i could go there but nobody came to japan! NOBODY! after a month or something like, Tom Felton as known as Malfoy came to japan though. but only him. now i'm in uk and i can go to london to see them in red carpet but its cost like at least £70 or more and i just started to work and i'm scared to say i need 3 days off. think about it...if they ask me why,,,i cant say "oh because of Harry Potter" . well i can say but i dont want to say. i dont know what i should do. i can camp out the day before the premiere, really really really want to see them. it will be ABOSLUTELY BRILLIANT if i can go there. i need to think something...i cant go back to japan only because of harry potter.

by the way this laptop has funny editer and can change my voice so i made it a few weird video.

17/10/2010

alan partidge

he is ace. here is some of his comedy clip. joe told me about him and we've been wathing all of his seriese. i really love british comedy so much. my favourites are Absolutely fabulous, Spaced, Alan Partridge, monty pyson, and so on. argh im so tired, i wanted to go out with joe and his friends today but i have a job tomorrow and really tired so i didint...so erm...im going to play SIMS haha. does anybody loves SIMS?
アラン・パートリッジにはまったんだけど本当におもしろい。彼は有名になりたいのになれなくて知ったかぶりのバカでださくてとりあえず最高につぼにはまる。彼たくさん名言あるんだけどそのなかでも好きなのは「jurassic park」と「back of the net」。3番目の動画が彼のbest line集。別に意味なんてないんだよ、ただ彼に良いことがおこるとそういうことを言うんだけどさ。「abso-bloody-exactly」聞いた時はよしこれ使おうと思った。このクリップのアランの友達のマイケルって人はニューカッスル、geordieアクセントで話してるよ。あたいgeordieのことを全く知らないで初めて行った場所がニューカッスルだから一番最初電車とかにのったときみんな英語しゃべってないって思ったよ。慣れてくると可愛いって思うようになるんだけど。今いる場所のアクセントは、、、ぶっちゃけるとそんなに好きじゃない。まあともかく現地の人でも分からないって言うからねgeorideアクセントは。それを使ったネタもあるから画質は悪いけどのせとくので暇だったら見てみてね。本当にイギリスコメディー大好き。一番大好きなのはab fabさ。


14/10/2010

uuuuooooooooogh

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

joe did make up yesterday. haha

13/10/2010

have i cross eyes?

i havent post for a few days, i've been a little bit busy, yes finally I got a job at restarant/cafe. its about 5 mins from my house, good isnt it? when i was in hexham, it took 45 mins from my house to my job in newcastle. anyway i'm enjoying my job because people are very nice. and its very cute small cafe/restaurant. still worry about my english but I always try best. yay, i was working yesterday so i'm really tired now even though I slept for like 10 hours. well i always wake up in the middle of the night because of my bloody exczma, its incredibly annoying. now its like an invasion of my back and looks like a burn injury. ew. i really hate my skin, too senstive. I always need to be careful with the bed cover and dust, clothes, everything that I normally touch. i remeber when i bought a new bed in japan, as soon as went on the bed, I was full of small spot on my lips and it was very itchy and aching, apparently it is because of material of that bed, which was made by a tree. dont know why it happend really. I'm not allergic to tree,,,although i'm allergic to cat, dust, blanket(not all of it) and so on, oh yeah if i eat many eggs then i will have many weird itchy spots on my face. my body is not that weak, just skin,,,just bloody annoying senstive skin! please go away, leave me alone...okay enough talk about my skin.
me and my boyfriend have been looking at his old clothes in his walldrobe, and he gave me some of them, its really good for me, i dont need to buy winter clothes hah. and I feel safe because i know he used to wear it rather than the clothes I bought from the charity shop. well i still like charity/vintage shop.
やっとこさ仕事がみつかったよ3回のトライアルを終えてね。昨日からスタートして昨日約10時間も働いたもんだから今日疲れがどしっと。ひさしぶりだから、でもよかったは日本食レストランで10時間働き慣れといて、日本では絶対に5時間以上は絶対にしなかったうちが、今となっては世の中のつらさが分かってせっせと働いております in uk. 日本帰ったら少しは精神的にも強くなっていると思うよ。あ、ちなみに働いてるところは家の近くにあるイタリアンカフェ・レストランで小さくてものすごくお洒落。5分以内でいけちゃうから楽。前は45分かけて仕事にいってたからね電車で。30人も入れないんじゃないかな。多分ミドルクラス級な感じのレストランだからお客さんも多分ぷちお金持ちが多いかな、そして優し。全然rudeでない、いやまだ出会ってないかもしれないけど、でもこのレストランで働いてるウエイトレスみんなが「ここはものすごくいいところだから安心して」って。確かにシェフも皿洗いのおじちゃんもみんな良い人。皿洗いのおじちゃんはいつもあたいを気にしてくれてありがたい。ただ語彙がもっと増えればもっとコミュニケーションできるのになーと思った。まあそのうち。最近良く寝れないんんだよ体がかゆくて薬ぬるために夜中によく起きるから。湿疹が今や背中にまで侵略してきちゃって、強いよ湿疹、たのむからどこか違う人の体にいってくれ。朝おきると薬も乾いてるから痛い痛い、乾燥しちゃって痛い。でも一日2,3回はちゃんとジョーにぬってもらってる。彼も優しいよ。文句いわずにぬってくれるから。見た目火傷したみたいで気持ち悪い背中に。

そうだそうだ、うち英語と日本語かいてるけど、たまに二つ内容違うからね、たまにどっちか省略してかかなかったりしてるよ。めんどくさくてね。英語かいてから日本語かくと、よけいなことも書くから。はは

09/10/2010

Happy 70th Birthday

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

John Lennon. I miss you, love you.

06/10/2010

drop dead fred

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

i saw this film yesterday, it was like Beatlejuice and The Mask but i totally love it. hmmm i didnt have any imaginary friends when i was little, i wish i had though, its kinda exciting isnt it? especailly since don't have many friends so...haha

my back is ichy


my back is really horrible now, like zombie, but my neck is finally getting better. just back...its bloody annoying. oh yeah i know im not fashionable.
背中かゆい。最近天気悪くてカメラ使う機会がないというか、スキャナーも壊れてるからupしたくてもできないし。明日はトライアルだ。もう怖いぜ。まだメニュー覚えてない。あーーーー全部覚えられないけどまあいいか。髪の毛きりたいなー。あとたまにうち自分の服装の写真のせてるけど、お洒落じゃないことぐらいわかってるよ:)ただ載せたいだけなの。ネタがないけどブログ書きたいから。

05/10/2010

murmur

Photobucket

エスニックとか、ジプシーとかについて調べてた。ジプシーって差別語なんだね、なんかそう聞いたことはあったけど。でもそういう系の顔立ちが私は好きなんだよね。眉毛がしっかりしてて髪の毛がくるくるかダーク系でそんなイメージ。なんて説明すればいいかわからないんだけどさ。ノラ・ジョーンズの顔はあたい的にどつぼなんだよ、ああなりたいのね私生まれ変わったら。ミステリアスというか、あたいはこういうのにひかれるな。分かってくれる人が一人でもいると嬉しいんだけど あは。そういえば昨日トライアルしてきたよ。でも大雨であんまりたくさん人こなくて、そんなにオーダーもとらんかったから、オーナーが「これだったらフェアじゃないもんね、水曜日にまた来てトライアルさせてあげるから」って。みんな周りが良い人で、でもやっぱり怖い。なんていうか今回はアジア人が一人もいない環境だからね。自分的に一人でもアジア人がいてくれると安心するんだけどねなんだか。とりあえず2人ぐらい雇うつもりで他の人たちもトライアルしてみたいだからがんばらないと水曜日。もう英語恐れずにやろうと決めたけど決めてもやっぱり実践すると怖い。まあいいや。
最後にエスニック調べてるときにエスニックジョークを見つけたから何個か紹介しとくね。おもしろかったから。こういうの好き。

1.この世の天国とは
「コックはフランス人 、警官はイギリス人 、技師はドイツ人 、
 銀行家はスイス人、恋人はイタリア人」

この世の地獄とは
「コックはイギリス人、警官はドイツ人、技師はフランス人、
 銀行家はイタリア人、恋人はスイス人」

2.様々な民族の人が乗った豪華客船が沈没しそうになる。
それぞれの乗客を海に飛び込ませるには、どのように声をかければいいか?

・ロシア人には、海の方をさして「あっちにウォッカが流れていきました」と伝える。
・イタリア人には、「海で美女が泳いでます」と伝える。
・フランス人には、「決して海には飛び込まないで下さい」と伝える。
・イギリス人には、「こういうときにこそ紳士は海に飛び込むものです」と伝える。
・ドイツ人には、「規則ですので飛び込んでください」と伝える。
・アメリカ人には、「今飛び込めば貴方はヒーローになれるでしょう」と伝える。
・日本人には、「みなさん飛び込んでますよ」と伝える。

3.ユダヤ人の男が集まって、それぞれの国の暮らしを話題にしている。
ある男が、「世界で最も幸福な男は?」と聞くと、
「アメリカの家に住み、イギリスの服を着て、中国の料理を食べ、日本の女を妻にした男だ」
と答えが一致する。逆に、最も不幸な男は?と聞くと、
「日本の家に住み、中国の服を着て、イギリスの料理を食べる男だ」
と答えが一致する。じゃあどこの女を妻にしたら不幸なんだ?と聞くと、全員が声を揃えて
「アメリカ女に決まってるじゃないか!」
と言った。



4. どうしても相容れない相手を追い落とそうとした時、
日本人は周囲に根回しして、精神的に追い詰めて追い出す。
中国人は和解を装って握手をした後に、いきなり背後から刺す。
韓国人は真っ正面から泣き怒鳴り散らして殴りかかる。

02/10/2010

OCTOBER

PhotobucketPhotobucket

whoa it' already october , how quickly time passed. i've been fighting with my mind because i really want to cut my hair like before but also i really want to get curly long hair like when i was in high school. and my boyfriend wants me to keep long hair. which of my hair do you like, short or long? i dont know. when i cut my hair like mathilda (above pics) before, some of my friends liked it and could get a modeling job although manager was angry at me because i didn't tell them before i cut. but some of my friends perferd long, if i can get a perm right now then i'll keep it but i can't get it in here, everybody say perm is old fashioned but i don't care! and my bottom hair is quite bad because of damage. anyway its my decision and i need to think about it more.
oh yeah i have a trial in italian restaurant/cafe this sunday, they gave me a chance to work so i'll do my best even though my english is not good. to be honest i'm really nervous and scared haha because its different with last time, when i worked at japanese restaurant in newcastle, nobody care about my english but this time,,,they might care about it....well there is no point to say negative things though. i need to do it. i need to get a job! go anna go.
もう10月だよ早いよなーーーーびっくりしちゃうわ.最近のうちといえば髪型を切りたくて仕方ない、けどもどうしようって頭の中で戦ってるんだけど、もうどうしたらええか。でもロングヘアもロングヘアで女の子らしくみえるkらいいかもだけどあたいそんなにgirly girlになりたいわけでもなくてヒッピーみたいになれればそれでいいって思ってるんだけど。前に髪の毛をばっさりと切ったとき、すきと微妙派でわかれたんだよね。それでも私ははげしく気に言ってたんだけどね。もし今スパイラルパーマをぐるんぐるんってかけられるならロングをキープするんだけどこっちじゃみんなに反対されるんだよオールドファッションだって。んなの気にしないよって言いたいんだけどどうやらパーマにつかう液がはげしく強いっていうか本当に頭によくないって説明されてね。日本に帰ることができらすぐにでもかけたいけど。でもショートにしたときはしたときでいいことあったし(初めてオーディション受かったカタログの)。あと髪の毛が痛みに痛みまくっててね毛先とくに。まあうちが決めることだからあれなんだけどさ。もうちょっと考えてみよう。でも眠れないんだよ最近このこと考えて。
あとやっとやっと仕事をゲットはしてないけどトライアルさせてもらう機会を頂いんだよ家の近くのイタリアンレストラン兼カフェで。どうやら履歴書わたしにいたっときに印象よくみられたみたいで。でもニューカッスルにいたときの日本食レストランとは絶対違うだろうなーって思って緊張そして怖いです。日本食ならとくに英語ぐちゃってしててもだれも気にしなかったけど今回は・・・。まあそんなに喋らないけどさウェイターって。日本にくらべれば楽そうだけど。とりあえず日曜日がんばってみる。ゲットできたらいいなーーーー。きっとまかないはスパゲッティーとかなんだろうな。