26/11/2010

25/11/2010

round round round

i really want a round glasses like harry potter, harold lloyd and john lennon. my dad is wearing john lennon glasses scince i was a little and it looks good on him. but i dont know it will look good on me, actually i have fake round glasses which i got in yahoo auction, i really wanted to be like Harold Lloyd at that time but i broke it for some reason as soon as i got it, poor me. because it was vintage thing and had really strong lens so i tried to take it off but i couldnt do it so used hammer and smash it then its broken with frames haha. i tried to put it back with glue but it didnt very work. well i still used it though. and this time i really want a gold frame round glasses, have you seen the brtish film "Life is sweet"? this is my favourite film. anyway her glasses is perfect, its exactly what i want.
well i dont know it will suit me, maybe not, yeah maybe not, but i still want it.
oh yeah i havent seen many film lately, i just dont have enought time to see it and cant be arsed to download it. cant be arsed to do everything thesedays. my body is just like a cat, i hope you understand what i mean haha. a cat is very lazy animal you know.
今ものすごく丸眼鏡がほしくてたまらないの。でも金淵のやつ。なんか急にぱってほしくなって、今最も欲しいもの1位にはいってるんだけど金淵の眼鏡って高いだろうな。上の画像は、イギリス映画のライフイズスウィートであたしの大好きな映画なんだけどそこにでてる主人公の眼鏡が、あたいがいってるほしいやつ。別にこれ見たからほしくなったわけでもないんだよね。このDVD前からもってるし。ただふと、今の眼鏡飽きたから新しいやつに変えたいって思って。買えるんだったら全く違うのに変えたいなーって。うちのパパがジョン・レノンデザインの丸眼鏡で結構それが似合ってるからいいなーって思う。こういう眼鏡って絶対に合う人に合わない人がいるでしょ?まあ似合わなくてもほしいんだけどさ。ずっと前にハロルドロイドみたくなりたくて黒プラスティック淵の丸メガネをヤフーオークションで購入したんだけど、ゲットしたと同時に壊しちゃって、っていうのも、アンティークもので、すんごい度が厚いレンズはいってて、それがどうしても取れなくて、ハンマーでレンズたたいたら淵までわれちゃったの。その時のショックはでかかったよ。でもアロンアルファでくっつけたんだけどそんなに持たなかった。数回しか使わずにかざることにして。ママに笑われたの覚えてる。
最近は忙しくて映画みれてないんだよね。ダウンロードするのもめんどくさくなってきて。体もだるくて疲れちゃっててまるで猫みたいななんだよね今。わかる猫って動かないじゃん?それ。もうすぐクリスマスだからそろそろプレゼントの準備しないと。ジョーのママがうちのほしいもの聞きだすのに苦労してるんだけど、本当なにもいらないんだよね。ここに住ませてもらってる時点でもう申し訳ないし;) とりあえず安いなんか考えとこう。マフラーとか。あたしも何買おう。

23/11/2010

Locket.


"To the Dark Lord - I know I will be dead long before you read this, but I want you to know that it was I who discovered your secret. I have stolen the real Horcrux and intend to destroy it as soon as I can. I face death in the hope that when you meet your match, you will be mortal once more. - R.A.B."

i went to see harry potter again. that was amazing amazing amazing and i cried again. i used to go to harry potter shop which they open every year when the movie comes out but i missed it this year...im in england. i really wanted to go there haha because i always went there every time when the movie came out. but well thats fine, i can use online shop at least.
またみにいったよ。もういいよね。でも話があまりにも早いのはやっぱり違和感あるけど映画にするのは大変だろう。そしてまた泣いた。前より泣いた。そして2回目だから英語がすんなりと聞き取れた部分もあって理解できたし。毎年ハリーポッターが公開されるたびに新宿らへんでハリーポッターの世界展っていうイベントがあるんだけお今年もやっぱりあって、いいなあああって。いきたいよ。いきたかったなー。まあいいやオンラインあるし:)はは。写真はハリーポッターのロケット。Fakeのほうで今回は本物のが発売されるから値段みたら高かった。でもうちdeathly hallowsのペンダントもほしいんだよね。トランクだってほしいし。言ったらきりないか。

21/11/2010

:D HA!


john sessionはいろんな人を物まねしたりそれが上手いんだけどQIでAlan Rickmanの真似してて最高なのこれが。やばい。アランリックマン知ってる人なら絶対に爆笑できるよ。あ、ちなみに彼はHarry potterでセブルス・スネイプ役や、Love Actuallyにもでてるよ。

20/11/2010

harry potter and the deathly hallows

that was absolutely amazing than i expected. but i just felt story goes really quickly in the movie, i dont think people can understand it if they never read a book before. i am a huge fan of harry potter haha. i have costume in japan actually. anyway im going to see it again because i have one free ticket for some reason :) whey. oh yeah with my boyfriend of course, i feel bad because he is not very into harry potter but you know "free". and i'll pay mine so haha its better than to go to cinema for see "harry potter" alone.
最高だったなー。やっぱり良かった。そして泣いた。涙こらえようとしたら肩がひくひくしたぜ。あたいは心からharry potter大好きで、ローブとかもあるしとにかく大好きだから今日見れてとても最高だった。もっかい見に行くよー。映画のフリーチケット1枚あって、それをジョーに持たせてあたいは自分で払ってみる。だって一人でHarry potterはやはりちと悲しい。映画館出た後に語りたいじゃん。ジョーはあんまり好きじゃなかったんだけど、あたいが勝手に映画みせてくうちに少しずつ語れるようになって。今日はとても楽しんでたみたいで少し興奮もしてたみたいだったから。ママにパンフレット買っといてって頼まなきゃ。そして久しぶりの服。本当にお洒落じゃないんだけどただたんにタイムターナーをみてほしかっただけなのよ。うふん。

17/11/2010

big hair

murmur 独り言。
my voice is really weird i hate it anyway enjoy;)
うちの声ものすごくおかしくない?気取ってるような声で見ててイライラする。
自分の動画なのに。

bath

Photobucket

i really love to have a bath although i dont like to have a shower. i never thought i could have a bath in england when i came here. dont know why though but i could. I have a bath more often than when i was in japan. because my bath in japan is really small and looks unclean even though its clean so it didnt make me feel like i wanted to go in there. anyway now im living with my boyfriend and lucklily i can anytime i want but of course it costs so i dont everyday. acutally i dont know which is more expensive, bath or shower. i always think bath is good way to save water. because if you run hot water in a bath then you only use that water, you dont have to put plenty of hot water. its difficult to explain with my poor english. Anyway, there are many way to enjoy your bath expelienced like with friends, with boyfriend, or alone. i love to have a bath togther with my boyfriend. it just makes me feel relax. if your with your boyfriend or girlfriend, you guys can wash each others body which is good thing isnt it? you can feel each other. or just listen to ipod? but its quite dangerous if your drop it haha. and oh reading a book is also great idea but be careful, you dont want to drop your favourite book do you? ...wow i dont know why im talking about bath seriously. sorry if this post makes you really bored.
イギリスに来る前はお風呂なんていはいれんじゃろなって思ってたんだけど、ジョーのおかげではいれてるんだよね今。好きな時にはいれるし楽だし水節約できる。シャワーは嫌いなんだよね、だってずっと立ってるうえに水がもったいない気がしてならないし。お風呂なら一回の水で十分じゃん。多分日本とイギリスって違うかもだけどうちもこっち来てびっくりしたので全て一回の水ですませるから終わるころには水がにごってるの。最初は抵抗あったんだけどもう慣れちゃって、イギリスのあの有名な皿洗いにもなれちゃってる今。あれも水節約できてるよね。イギリスでは、あの台所の水のところに箱っていうかそういうのおいて、水かお湯かためて洗剤いれて泡泡してるところに食べ終わった食器つっこんで、んでその中で洗って、泡ついたままかわかすの。日本だと泡ついたまま乾かすなんてありえないでしょ。でもこっちでは普通でCMとかでもそういうのを見るよ。これも最初抵抗があったんだけどめんどくさいときはもうこれで終わらせちゃうよ最近。イギリスの洗剤ってそういう用みたいで、病気には特別ならん。わからないけど、うちが普通だからきっと大丈夫。
話がずれたけど本当今お風呂大好き。すんごい楽。本もっても入ってもいいし、ipodは落ちたら危険じゃけ。それに彼とはいるときはあれだなーなんかすごくリラックスできる。うちの場合、背中あらい流してもらってる時が一番幸せなんだよね犬な気分になる。逆にうちは頭洗ってあげるの好き。美容師みたいな気持になるから。おもしろいよね。日本にいるときのマンションに住んでてお風呂が小さかったし、綺麗でも綺麗にみえなくて入りたいとは思わなかったんだよね。シャワーが楽だなんて思って。でもこっちきてから日本にいるより水のこと考えるようになった。ごめんねなんかぐちゃぐちゃで話が。

14/11/2010

口内炎。


みえるかな口内炎。まあ見たくないよね。ノルウェイの森、親に頼んで送ってもらったんだけど2日で全部読めた。それぐらいストーリーの中に入り込めた話で性描写はおおかったけど下品とかそういうのじゃなくて素敵に感じた。あたいは好きだな、寂しいけど自由で、そんな感じな。うまく説明できないけど。
そして今日は初めてじゃないかなイギリスに1年3カ月いながら、純イギリス人の女の子2人(LizとEmma)とでかけたんだけど、彼女らはジョーの友達の彼女で、パブにくりだしたりするたんびにい会っててほんの少し話したりはしてたんだけど、あたいが英語話すの怖くて何話したらいいかわからないから会っても「hi, are you alight?」程度で。話すのを避けてはなかったっていったら嘘になるんだけどそんなことをしてたから二人ともあたしが彼女らを嫌ってるって思ってたみたいで、うちも彼女らはうちが嫌いだとか思ってて、つい木曜日にジョーの友達がパブでソロでギグするからみにいったらlizがいて思い切っていろいろ話したら話せて楽しくてlizがなんでもっと早くこういうことしなかったの!?って。んで今日lizとemmaとドライブして、ものすごく寒かったから「うちらもっと早くからこういうことするべきだったのよねそうすれば暖かい天気で過ごしやすいし」って。確かにね。1年かかったわ。うちとけるのに。べつに会うたんびにちょいと話はするから普通だったんだけどやっぱりぎこちなくて。なんだかいいなーっておもった。
そして明日は休みだったはずが仕事がはいった。まあ稼げるからいいんだけど、土曜日曜ってうちのレストランは10時からbreakfastメニューがあって、これがまた難しくはないんだけどみんなメニュー通りに頼まないからややこしいんだよね。朝だからかはわからないけど機嫌悪い人もいるし聞きなおすと怒ったように言う人もいるから。たった5つの中から選べばいいもの、エキストラで何かつけたり、これとこれを換えるようにいわれたり、もうメニュー通りのを食べてくれと言いたい。たまに本当にこんがらがっちゃうから。ベーコンは硬めで、ブレッドもホワイトじゃなくてブラウンとか、もうそこまでこだわるならどうして自分の家でしないだと言いたくなる。だって典型的なenglish breakfastなんて家で材料さえあれば簡単じゃないか。fried egg, sausage, bacon, mushroom, tomato, etc...それにウエイトレスによっては卵の種類、スクランブルかフライドとかポーチドか聞かなきゃいけないのよ!って言われたんだけど他の人は聞かなくていいからって。なにがなんだか、とりあえずオーナーの言うことを聞いてるけどさ、きかなくてもいい。でもオーナーみたいな人2人いて、二人とも言ってること違うからさ。だからといって反論はしたくないのでおとなしくシフトが一緒のほうの言うことをきく。めんどくさいから。どっちかというとランチからディナーにかけてのメニューは多いけどそっちのほうが楽。みんなわがまま言わないから。ちゃんとメニュー通りにいうから。そりゃ何がアレルギーとかだったら分かるけどね。
金曜日バイトないといいな、あってもフルじゃないといいけど、だってHarry potter公開だから。うちのシフトって本当にランダムで先週は4連勤だったりと忙しかったのに今週は2回だけだったりと。楽しみすぎてこれで次の1週間やっていけるよ本当。いくら仕事で何が起こったってこれだけ楽しみでがんばれる。木曜日のプレミア、ライブでみてたけど寒そうだったなみんな。あたいも行きたかったけど、あの寒さには勝てないだろうな。寒さだけは本当無理。でもみんな興奮してたしよく伝わったからいいや。見に行く時タイムターナーつけていこ。ロケットのほうがいいかな。今回の作品てきに。ハリーポッター知らないひとがみたら「なんだこの変なネックレス」って思うだろうなー。あー楽しみ。久しぶりに日本語でかいたからべらべらとくだらないことかいた。

13/11/2010

i'd like to show you our new hair.

BEFORE
Photobucket

AFTER
Photobucket
Photobucket

what do you think about our new hair? its not that bad is it? i absolutely love it, finally i could get curly hair. and also joe got short hair. but my neck looks worse than before because of perm liquid, it was bloody strong for me and hurt so much because i have bloody exzema on my back neck. and when i was doing this in salon, i coudlnt see my neck but i felt something happened to it. and also people who work there were really worried about me like they kept asked me if my neck is alright. and when i got home, i showed it to joe then he said oh my god. so i asked him to take a picture of my neck and ive finally realized how bad it is. well anway i am happy now so thats fine. its gonna be fine i hope.
新しいヘアスタイル。悪くないべ。やっと念願のパーマがかなったのはいいものの、もうイギリスでかけるのやめようと思った。パーマ液がつよいね。ものすごく強すぎて、うしろの首の湿疹にくっついたとき(くっつくていっても髪の毛の真下だからたれるって感じかな。)すごく痛くてひりひりしてやばいっておもて、タオルもらってあててたんだけど、ヘアサロンの人たちもすごい心配してたし、そんなにひどいのかっておもってたんだけどさ、家に帰ってジョーにみせたらびっくりされて写真とってもらってみたら。。。あらまあ。すごい大変なことになってるじゃんってやっと気付いたよ。でもまあ今のヘアスタイル気に言ってるし、サロンの人たちもみんな良い人だったからええや。頭皮は大丈夫だったよ。ってことで最後に首の写真でも。
Photobucket

06/11/2010

猫背がなかなかなおらんじゃないか。

PhotobucketPhotobucket

i supposed to work this time but fortunatelly i didnt have to go because they said its not gonna be busy. and its bon fire night today so you can see beautiful fire works everywhere, i saw a few an hour ago. well i went to fish and chips shop near my house and passed restaurant i work, it wasn't busy but not quite. anyway all of my clothes that i order came today. i wish i could upload them and show you but i can't be arsed to do it. im very lazy. and i have a few good idea of silent film but i need to wait till my bloody annoying exzemas are gone. my back is so much better than before. it doesnt look like burn injured anymore. only face is still zombie, can you imagine how uncofortable to have exzema on a face. its bloody hurt everytime when you wash your face and dry very quickly, you need a cream all the time. literally ALL THE FUCKING TIME. if you go out and left cream...oh god, you can't be enjoy that day unless go back and get it. actually when i was in high school and had no exzema on my face, quite many people said to me ive got good skin so i had a confidence about it but now i just want to cry. im so sorry about always talk about exzema and i know you dont want to know. it is the only topic that i can talk long time ;(
oh yeah i dont know why but i really want a lace bra like see-through. isnt it cute? you might be able to see nipple through it but who cares. its just underwear you know, people cannot see your nipple dont worry. mines are small so i actually dont need to wear bra. but i want it. i might buy it but dont know...im not sure they have my size. hahaha
you see above pictures, i always want to do it in my room or inside the house. or maybe in the garden. i prefer inside because i hate cold...whatever. i just want to do it like just invite couple of my friends and drink alcohol, dance, sing, play guiter, eat something, cigarett if you smoke, talk and laugh. you know what i mean. i think its more like girl's dream. i'll definitly do it when i go back to japan.
今日は仕事あったけど休みになった。やっほい。でも今日の夕食がfish and chipsだったから買いに行った時に通り過ぎたら混んでもなかったけどすいてもない状態だった。そして今日はボンファイアナイト。あちらこちらで花火がまいあがってるよ。ぼーっとしてたから写真とるの忘れたけど綺麗だった。冬に花火ってところ日本と違うよね。今日なんて風強いのに花火。あとこっちではみんな家の庭でやるのね海辺でやるの禁止だからさ。でも危ないよねwガーデンとか緑たくさんなのに火ついたら大変だよとか思っちゃうけど案外平気なのかな。ジョーの家は何もせず過ごしたよ。もしかしたら明日もそのようなことがあるみたいだし、私が仕事午後までだから夜どっか行くかもだけどわからない。彼はものすごい悲しがってたんだよね今日うちが仕事あったことにたいして、一緒にみにいけたねーなんてでも雨だったkらどっちにしろいけなかったんだけど。どうやら近くの遊園地で花火大会らしきものがあるみたいだから明日。いけたらいいけどね。そしてうちが注文してた服とか届いたから載せようとしたけどめんどくさくてやめた。
最近いくつか無声映画の良いアイディアがあるから忘れないうちに撮りたいけどいまだに顔じゅうおかしいから。このあいだ友達とSkypeしてたらどうしたのってびっくりされたほどだから。本当に顔に湿疹あるともう過ごしにくくて嫌よ。この気持ちをわかってくれる人がいたらいいんだけどさ。顔を洗うたびにひりひりするしクリームぬれば痛いし乾燥速いし。乾燥すればまた痛いしのくりかえし。ごめんね毎回毎回こんなはなしで。
上の写真さ、女の子の夢じゃけな。あたいもこういうことしたいんだよね、友達よんで、飲んで、食べて、ギターひいて歌ったり、キャンプファイアてきなさ。日本かえったらぜひともしたいね。ノジとミリでやったら楽しそうなんて妄想したけどこのあいだノジとも話してたけど3人で3人とも違うことしてそうだよね。って。ミリは音楽ききながらタバコ吸ってて、ノジは絵かいてて、あたいはその二人を撮影するか食べてるか、こう想像できちゃうから楽しい。ぜひやろうね今度。

01/11/2010

heavenly creatures

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket


this movie is based on true story.