28/02/2011

Dominic and Maria


"Documentary about an unlikely friendship between an elderly man and a goose and the man's crusade to save her home."
これ素敵だし映画なのかな?ドキュメンタリー映画?ぜひ見たい。でも絶対泣く。だってこれ見ただけで泣いたんだもん。私こういうのにすごく弱い。動物系。はとくに。んで下の動画はOk goってバンドで(うちは知らないんだけど)マリアちゃんもでてるよ。可愛いの。この公園でmusic videoつくったみたい。
そしてどうやらこの公園、水が汚い問題で、もうすぐ2年間工事するみたいで、ドミニクさんもこれないからどうするだろう。持って帰って家で飼ってあげればいいのかな。池でも作って。


by the way i died my hair purple today, well only bottom hair. but my room's light is too dark and cant see it so im going to take a picture of it tomorrow under the sun. it is purple :) just needs sunlight to see it.

27/02/2011

burglar.


Oversize sweater : Urban outfitters
Lace shirt : Topshop
Leggins : Uniqlo
Boots : Asos
Hat : its joes (My mum gave us. mine is white)
i look like a burglar.

なんかこれ帽子のせいかburglarにみえない?そして仕事辞めるっていってきたよ。オーナーでなく、姉さんがいたから伝えた。ちゃんと1週間後に辞めたいんですけどいいですかって。そしたら「わかったわ」って。でもどうしてって言われたから4月に辞めたら2カ月しか楽しむ暇がなくて、せっかくイギリスきてるのでもっと旅もしたいみたいなそんな感じで伝えたら分かってもらえた。「多分大丈夫だとおもうわ」って。ああ姉さんって本当いい人。あたしは彼女といつもほとんど一緒のローターだったので、楽しく働けてたし、雇ってくれたのも彼女だから。
とりあえず心ももやもやははれたよ。

26/02/2011

Michael Cera is coming to japan?

Photobucket

apparently Michael Cera is coming to japan for the movie "Scott Pilgrim vs. the World". whoah whoah whoah, and you can buy a ticket, its only 2000 yen. what are you waiting for? just get it right now!!!!! why do always good things happen when im NOT in japan? somebody spy on me and try to make me not happy or something? im not that HUGE fan of him but i would like to see him once. just want to see him in real life. he is such a cute lovely boy isnt he? and he alway play kinda same character. ahah
by the way im going to quit my job next week. ive just decided it yesterday. im supposed to quit in april but i can't wait anymore (well i just dont want to work really) i only have 4months left, need to enjoy life more before go back. im going to tell them tomorrow and feel really really really nervous. i always hate to say "im going to quit". when i was in japan, i always said that in the phone even though i knew that was the worstest way to quit. just couldnt say that infront of them. anyway i have a loads of plans. my japanese friends are coming to my town and going to london, liverpool, everywhere. i am really excited. i feel like my england life has just beggun from now. which is good cause i might be able to show you england through a picture. oh yea not my pictures (nobody want to see it anyway). that would be great wouldn't it? Ive got loads things to do whey!
マイケルセラが日本くるんだって。いいな。いいな。いいな。いいな。有料試写会みたいだから2000円払えば会えちゃうんだよ。でもなんだってダサイよ邦題「スコット・ピルグリム VS. 邪悪な元カレ軍団」もうちょっと良いタイトルなかった?それか原題のそのままつかえばかっこよかったのに。イギリスでは既にDVDがでてるんだけど、あたし見る時間なくてみてなくて、つい最近やっとみたんだけど、うーん。面白いけどそこまで特別うぎゃーとなるわけでもなくて。でもあのチャイニーズガールは可愛いかったな。なかなか良いキャラしてて好き。あたしマイケルセラ大好きだけどそこまでヒュージュなファンでもないんだよね。でも一度でいいから生であってみたい。っていうか一緒にギターしてみたい。
あと話は変わるけど仕事辞めるもう。我慢できん。あのオーナーには我慢できん。なんか最近態度がひどくなってきてるいっぽうだから。それにもう客にも我慢できないっていうかあたしの精神に限界がきたというかこれ以上働いたらたぶん爆発するとおもうので、明日給料日でお金とりにいくからそのときに言ってきます。あー怖い。どうしようダメなんていわれたら、まあ正直に言おう。正直が一番だ。日本にいるときは常に電話通して辞めるという一番しちゃいけない方法で辞めてたけど、今回はそんなのができる相手でもなさそうな気するし、なんだって家の近くにありすぎてよく通るからちゃんと言っとかないと。やることがやまほどあるんじゃ。4カ月しかないので楽しむぜ。きゃー2年ってあっといまなのね。

24/02/2011

Luna Lovegood's radish earring.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Finalllllllly. finally i got it i got it i got it. i am so f*cking happy right now even though i have a fever and slightly dizzy. ill take a nap when i post this. i got it in esty and its home made. i wish i could make like that. well i know how to make it though just cant be arsed haha. and beads are not cheap. but i think i can make luna's cork necklace myself. i reallly love it but i dont like to eat radish.
ついにゲットしたよルーナ・ラブグッドのイアリング。全く一緒ってわけじゃないけどほぼ同じだし。なんだって素敵だし。これ手作りでestyでゲットした。いくらだったけな。日本円でいうと2500円以内だったからまあ安いよ:)オフィシャルサイトで売られてるやつなんてリング、ネックレスせっとで馬鹿高いもの。

23/02/2011

GIF zine

Photobucket

なんか作りたいなーっておもって、一応なんか作ってみたんだけどまったく面白くもなかった。がっかり。
GIF zineって勝手に名前つけてるけどそもそもそんなのないかもね。ただ本を読んでる感覚でGIF効果横にずらすようにしたけど。まあこれが今の精いっぱい。本当はビデオでも作ろうとしたのだけども体だるくて久しぶりに風邪をひいてしまったのでやる気がでない。そういうこと。

19/02/2011

The Greatest


i didnt use my lovely uke this time. i used acoustic guitar because acoustic sounds more better than uke sometimes. espescially this song is good on guitar. :)

17/02/2011

zine

nah nah nahs

※top (collage by nozy), down (photo by miri)

i really really really want to try to make a zine but dont know what should i write about. like my friend nozy, she is very good at making a collage and she sent me her first zine a long time ago. it was brilliant. miri is also good at drawing and it has her own style. but i havent got any sense of drawing. if i draw something, it would be like little kids draw it. no little kids can draw much better than me i guess. i am terrible at writing stuff although i used to get some award a few times in art class when i was an elementary school student, just because it wasnt perfect and a bit creepy (like i often drew an alien or UFO at that time for some reason)
anyway ill definitely make at least one zine before i go back to japan. need to think what should i write about. i usually dont write stuff but always use camera, or be in front of laptop. so this is going to be my new challenge!! uuh sounds good dosent it?
zineってつくってみたいんだけどいまだに何を書いていいかわからないんだよね。Nozyが素敵なzineを送ってくれたのをみたけど彼女はコラージュのセンスがあってそれをいかしてるから素敵だしMiriもイラストに個性があってそれに上手だし。私の中でZineってイラストが上手な人が書くっていうイメージあって、一回トライしたことあるんだけどやっぱり何も書くことないやって思ってそのまま放置しちゃったけど。私細い線で書いてある絵とかものすごく好きなんだけど、やっぱり真似できないねそういうのは。なので憧れる。でもなんか考えてみよう。1つでもいいから挑戦してみたいんだな。書くってことがものすごい挑戦になると思う私。普段あんまり書くってことしないし、常にカメラか、パソコンのスクリーンと向き合ってるから。新しいことにチャレンジっていいかもね。早くウエイターを辞めたいな。もうすぐだもうすぐだ。ひと踏ん張り。働くって本当辛い。

16/02/2011

Joanna

Photobucket

did you notice that ive changed my layout? do you like it or do you prefer simple one? i prefer previous one to be honest but ill just leave this for a while because im lazy. it took an hour to do it haha im off tomorrow wheeey so i really hope i can jam with johnny and tommy. need more practice.

14/02/2011

プルーデンス。


i covered "Dear prudence" before on electric guitar (here)but i didnt like it so this time i played it on acoustic guitar but i havent play it for really long time and as soon as when i started to practice, my finger gets really hurt. haha i couldnt play well. my finger is still hurt. its gonna be hurt tomorrow too. i love the sound of acoustic guitar but their string makes my finger really hurt too. is it only me? and my fingers are short so sometimes its quite difficult to play it thats why i wanted an ukulele :)
I LOVE DEAR PRUDENCE although i prefer across the univers version to be honest. what is your most favourite beatles song? i cant chose. there are too many brilliant song. oh but my most favourite beatles album is Rubber soul and Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. anyway i know my acoustic version's quality isnt good but hope you enjoy it ;)
前にエレクトリックギターでやったんだけどうちがギター始めた当初だなそういえば。でも急にアコースティックギターでやってみたくなっちゃたのでやってみたんだけど、すぐに指が痛くなっちゃって大変だった。何回か撮りなおして一番最後のを選んだんだけど指が痛くて我慢できなかったから音がボンボンしてるよ。本来ならもっとちゃんと音がでるはずなんだけどね。とりあえず今回も二人自分がでてきたりって編集したから楽しんでくれるとうれしいですが、あなたの耳を壊してしまったらすいません。どうも歌は上手くうたえませんわ。dear prudenceは大好きな曲の一つなんだけど個人的にアクロスザユニバースのバージョンが好き。strawberry fields foreverもこの映画バージョンのほうが好きなんだよね。なんだろうきっとはもったりするところが多いからかな。そういうことです。

look around round round....


この上の写真のセーター気に入りすぎて毎日のように来てるけどたったの日本円でいうと1000円だったんだよミュージックフェステイバルのチャリティーショップで。あとバッグもチャリティーショップ。見つけた瞬間買うってきめたやつでたったの日本円でいうと600円。やっぱり大好きチャリティーショップ匂いは苦手だけど。日本ってないよね。古着屋ならあるけど。日本もやるべきだとおもうチャリティーショップ。だってもっと安くいろんなの手にはいるもの。それにチャリティーだし。
Photobucket

12/02/2011

awesome underwear for a man

Photobucket

its just brilliant isnt it? i really want to buy it for my boyfriend because its funny. i really like kinda that stuff. anyway valentine's day is coming soon, i think every restaurant is nearly fully booked now. what are you guys going to do? in japan a woman give a present (chocolate) to man, in uk couple give a present to each other. i remeber that last year johnny gave me a lots of presents and i didnt prepare anything (how awful girl friend i am). because i never thought valentines day is important so...haha anyway this year ive got a present for him so that fair now :)
この下着最高でしょ。鼻の部分が特に。だってでるところじゃない。なんて良いデザインなんだろう、ジョニーにでもプレゼントしたいわこれ。最高でしょ。tumblrでunderwearって検索してたらでてきたんだよね。最近レースなシンプルブラがほしいんだけどあたいの皮膚はあれなのでつけたら絶対にかゆくなるだろうなっておもって買ってないしつけるほど胸もないし。本当つけなくてもいいもの。それにうち外にでる以外では絶対につけてないし嫌いだからしめつけられるの。こう思うと胸ある人っていいなっておもうね。可愛い下着楽しめるし。そういえばヴァレンタインデーがもうすぐくるけどみんなは何するのかな。日本だとトモチョコってあったよね。あれトムチョコ?トムだっけ?忘れたわ。うち貰うのは好きだったけどあげるのはめんどくさくて嫌いだったな。でももらったので、お返しはチョコパイを一つずつってやってたな高校のころ。それに去年はジョーにたくさんプレゼントもらって、(STARWARSのポスターとジョーが昔使ってたおもちゃのライトセーバーにチョコにカードにハート型のストローにetc)うちは用意してなかったんだよねなんてひどい彼女だろう私って。でも今年は洋服買ってあげたからこれでフェアだよね。お金に余裕ができるっていいね。心に余裕ができるもんね。そういうことだ。
昨日シャイニングみて一番大事なシーンで眠ってたannieでした。

11/02/2011

aye?

Photobucket

it was pretty much shit day as always. not that excellent like this gif but he makes me smile so ill just post this. i cant stop buying clothes now like ones in 2weeks. i dont know how to get rid off this bloody stress thats why i buy a lots of clothes and try to get rid of that stress. its kinda like erm,,,smoking isnt it? but this is "healthy" way haha. anyway i need to stop this otherwise i will very struggle to do packing. are there any good world delivery company? let me know if you know it.
lately most of my socks are dissapeared for no reason. where is my socks? dont they like my little lovely feet? i need it when i go to bed. are you kinda person who is wearing socks in bed? i cant sleep without it to be honest. i always find one socks not pair. where is another pair? its so mysterious....well i need to clean my room.
i just cant clean, my room is always messy. i feel so sorry for my boyfriend. because of me, his room is always messy. i am very sorry johnny.
今日はいつものようにとても糞な日でした。でもwayne好きだしこのシーン好きだから一緒にはっとく。なんだろう今日のほとんど客が嫌みな客で接客やめたくなった。なんだろうどうしてそこまで傲慢なの?どうしたらそこまでそうなれるの?お金持ちだから?今日はイギリス人ってやっぱりとっても冷たいって思った日だったな。まあうちの周りの友達とかは別として。冷たい人はとても冷たいよ。とくにうちのレストランはポッシュなのでそれなりにそういう人がくるし、たまに良いお客さんに出会えるとほっとするし。うちには冷たくて他のウエイターには暖かかったり、あああって思う。それでも最近は頭の中で彼らに罵倒してるからいいのさ。私の頭の中は邪悪だよーこういうとき。とういうか人間はみんなこういうとき邪悪だよね。邪悪って言葉、、、とても邪悪だよね。発音が。ジャアアアアク!!!!何いってるんだろう自分。
靴下はほとんどどっかいっちゃうし見つけても片方しかみつからないし、どこにいったんだろう探さないと。ああ本当自分って整理整頓できないわ。だからジョニーはいっつも怒るのよ。

そういうことだ。エイエイオー。

09/02/2011

i made a lot of mistakes.


righttttttttttt. i woke up quite early today 'cause i thought i had a work today but i was off so played ukulele all day and recorded some video but it was terrible. i think this video is the worstest video i ever made. i mean my voice sucks. anyway i didnt throw away because i really enjoyed editing. so i warn you before you see this. because i completely destroyed this song. im so sorry sufjan stevens.
dont know why ive been depressing all day today. maybe i shouldnt have made a video.
今日は仕事だと思って早く起きたもののオフだった。明日フルなのかな。嫌だなそしたら。今日ビデオ作ったんだけど多分今までで一番できが悪いやつだとおもうし何回も捨てようとしたけどせっかく作ったし、いくら下手でもいいやっておもって。もともと下手だから。それに編集楽しんだし。いつもクラップなムービーメーカー使ってて今日は久しぶりにpower directorつかってみたら楽しくて。そういうことです。前に質問でもあったらどうぞって書いたけど何個か質問とどいてて、ありがとうございます。

06/02/2011

yesterday


oh yeah.

lucy lucy lucy lucy lucyyyyyy.


sorry about many noise. my voice is weird because i got drunk yesterday and hungover today.

05/02/2011

ワーキングホリデーのvisa

やっぱり今年もなんだかすごいっていうかなんていうかイギリスのワーキングホリデーのVisaをとるのが難しいみたいなんだね。あたしはすごくラッキーだと思う。ちょうどルールが変って2年にのびたからこうやってのびのびしていられるし。でもそのぶん入国審査の時「何このVisa」っていわれてびびるし。
ワーキングホリデーって響きいいけどお金がたんまりないかぎり、日本と同じような生活だから理想をいだきすぎてくると多分びっくりするんじゃないかな。私がそうだった。わからない住む場所によるか。ロンドンとかだったら仕事やまほどありそうだもんね。ロンドンなんて1回しかいったことないよ。忙しい街だなーって思った。それにそれ終えて日本帰ってきても別になにも得することなんてないんだよね。ただ良い経験したのとちょっとだけ英語力がのびたのと友達ができたのとそんな感じで。日本帰ってもフリーター扱いと一緒じゃないかな?。とりあえず、本当にお金ないで行く人は覚悟したほうがいいんじゃないかなーって思う。私の場合は貧乏だったからそれなりにいろいろ大変だったけどパパの親戚の家だったり、今は彼氏の家だったりでお金をたくさん払わなくて良かったからこうやっていれるけど、そうじゃなかったらって考えるとぞぞっとするもん。こんな長くいれなかったと思うよイギリスに。そう思うとつくづくラッキーだな自分っておもう。
まあお金をたんまりもってるのならワーキングホリデーっていいよね。2年いれて2年遊べるんだもんよ。ただあんまりにも英語力ゼロでいくのはお勧めしない。よく英語力ゼロで海外いきましたとかあるけどんなのなんの自慢にならんとおもうし。そんなに現地の人は優しくない人も多いわけで。とくに入国審査の時とか。最低でも簡単な受け答えができるほうがいいと思う。とくにワーホリで仕事したい人とかとくに。まあウエイトレスだとそんなに必要ないけど。でもゼロでいくって相当大変だとおもうな。やっぱり少しは勉強しといたほうが・・・なんて思うけどまあ人の勝手か。

だれがみてるかわからないから、一応書いてみたけど。はは。
まあ今年も行くかたは楽しんでいらっしゃい。やっぱりみんなロンドンにいくのかな。

03/02/2011

well well well

i really dont know how many people visit my blog... maybe only one.
anyway if you have any question, ask me anything. literally "anything". ill answer it because im bored....well i know nobody will ask me.
何人このブログにきてるのか分からないけどもしかしたら一人かもだけど、もしなんでも質問などありましたらお答えしますよ。なんたって暇ですから。まあこんなこと言ってるけど質問なんてこないだろう。私ってださい。

beep

little joe

its already Feburary now, i can't believe it. time passes too quickly. i feel weird that i need to think about to buy a plane ticket. that is really weird. and also ive got loads of stuff as if i grew up in here. anyway i dont want to think about go back to japan right now so ill just talk about another thing. well we finally did jam in this afternoon with joey and tommy. it was good for the very fast time. well it was obvious that we need to practice more espescially me, im going to vocal and sometimes ukulele (maybe) and realized that i cant sing without my uke. because i always sing with uke so without uke i cant feel the rythem. joey and tommy is opposite, they dont sing with guitar so they cant sing with guitar. thats funny isnt it. anyway we dont know when, but definitly going to gig before i go back to japan. we promised. im really excited about it:) whey.
photo is little joey by the way.